Noua Ordine Mondială

Romulus Dan Busnea

Anul 2012, când protocoalele, legile, tratatele şi acordurile – dintre care unele au intrat deja în vigoare – vor modifica esenţial şi iremediabil sistemul relaţiilor internaţionale, pare că va fi unul hotărâtor, care va delimita pragul dintre o Terra naţională şi o nouă Terra Globală. Istoria secolului XX a pregătit intrarea în era unei noi ordini mondiale, indiferent de părerile celor care studiază acest fenomen la scară planetară. Să fie vorba de o utopie (ca cea a ideologiei comuniste), sau doar de una dintre acele teorii conspiraţioniste care înfierbântă minţile multora dintre noi?

Un răspuns clar, fără echivoc, este greu de dat în condiţiile unui talmeş-balmeş informaţional, al manipulărilor de tot felul, al ţesăturilor şi intrigilor complotiste care provoacă deseori confuzie şi derută în rândul maselor. Încă din 1932, scriitorul britanic Aldous Huxley, trăgea un semnal de alarmă asupra viitoarei ordini planetare în Brave New World (Minunata Lume Nouă), un roman profetic de o uluitoare actualitate: ,,Dacă nu vom alege calea descentralizării, iar ştiinţele aplicate, în loc să le folosim pentru producerea unor indivizi liberi, le vom folosi ca un scop în sine, transformând omul într-un instrument al lor – nu ne vor rămâne decât două alternative: fie totalitarisme naţionale, militarizate, bazate pe teroarea bombei atomice, care vor duce în final la distrugerea civilizaţiei, fie un totalitarism supranaţional, impus ca soluţie la haosul social ce va rezulta în urma rapidului progres tehnologic – în general – şi ca o consecinţă a revoluţiei generate de utilizarea energiei atomice, în special. Totalitarismul supranaţional, se va transforma în tirania paternistă a Utopiei, datorită nevoii de eficienţă şi stabilitate”. Huxley mai arată în romanul său că, într-un stat totalitar cu adevărat eficient, autoritatea executivă a liderilor politici mondiali şi ai armatei lor de manageri, va deveni tot mai atotputernică atunci când va reuşi să controleze o populaţie transformată în sclavi, care nu va mai trebui supusă coerciţiei, întrucât va fi singură determinată să tragă în jug. O idee similară apare şi în romanul lui Orwell, celebrul 1984: ,,Noi nu ne mulţumim cu supunerea negativă, nici măcar cu cea mai abjectă obidienţă. Când în final  o să vă predaţi nouă, o veţi face din propria iniţiativă. Noi nu-i distrugem pe rebeli pentru faptul că ni se opun… Îi convertim, le ocupăm mintea îi remodelăm”.

Dincolo de toate acestea, cred că nu exagerăm prea mult dacă vedem în proiectul noii ordini mondiale, doar o sete bolnavă de putere şi control a finanţelor şi corporaţiilor mondiale (iată spre exemplu, situaţia financiară actuală a celor mai multe dintre statele lumii). Problematica unei noi ordini care să guverneze lumea nu este una nouă: ea are la bază o veche viziune asupra lumii datată din Epoca Luminilor, în care, o civilizaţie universală putea fi construită din temelii pe baza legalistă a unor a unor abstracţiuni care rămân aceleaşi oriunde şi oricând, eliminând din centrul său spiritul, puterea divină. Dar adevărata mişcare globalistă se face simţită în perioada postbelică, atunci când globaliştii occidentali îşi imaginau lumea ca un Eden corporatist-elitist, bazat pe principiul socialist al ,,redistribuirii bogăţiei”, potrivit căruia, ţările bogate aveau datoria de a ajuta ţările sărace împrumutându-le sume uriaşe de bani pentru a-şi dezvolta ulterior propriile economii, lucru care s-a şi pus în practică în decursul anilor. Dar cu ce preţ şi în folosul cui, am putut constata şi simţi pe propria piele. Pentru mulţi însă, globalizarea, ca trend al unei noi ordini mondiale, reprezintă un fenomen de uniformizare a produselor şi serviciilor, care are ca efect, depersonalizarea şi pierderea individualităţii consumatorilor, scopul nefiind altul decât maximizarea profitului corporaţiilor şi reducerea variaţiei mărfurilor.

,,Credem, însă, că globalizarea şi răspândirea galopantă a democraţiei vor avea drept consecinţă printre altele, dezvoltarea altor forme ale flagelului corupţiei: corupţia psihologică, corupţia mentală şi corupţia afectivă. Vom sprijini construirea unor instrumente de descurajare a lor. Altminteri, în timp, aceste fenomene ar putea aduce prejudicii greu remediabile”, sublinia Alteţa Sa Regală Principele Radu al României în cartea “România – O viziune pe 30 de ani”.  Unificarea economică şi politică sub stindardul globalismului corporatist are însă şi un alt efect, grav şi nedorit, respectiv, acela de omogenizare spirituală şi de posibilă revenire a gândirii unice. Dar despre arma culturală şi spirituală a globalismului, într-un episod viitor.

2 comentarii

  1. Marius Z. says:

    Stimate domnule Busnea,
    Globalizarea si noua ordine mondiala sunt inevitabile in acest moment iar ceea ce cred ca trebuie sa facem noi nu este sa ne opunem ci sa incercam sa ne folosim de noul context si noile parghii!
    Deja exista elemente aplicate ale acestui model – corporatiile si bancile multinationale si cred ca situatia actuala la nivel de individ nu este cu mult diferita de cea din evul mediu: locul sclaviei a fost luat de creditele ce pot fi platite pe durata de viata activa a multor generatii iar seniorii medievali au fost inlocuiti de banci. Daca ne uitam la Irak sau Afganistan, constatam ca nici ideea de cruciada nu a fost uitata (doar re-“vopsita”) precum si raspunsul lumii islamice – Jihadul.
    Perioada actuala imi aminteste si de anii ‘30 ai secolului trecut: criza economica, cresterea simpatiei populatiei pentru solutiile radicale si pentru extrema dreapta, crearea de noi organizatii internationale (ONU era la moda atunci, acum UE si NATO), redefinirea contextului geo-strategic si economic. La acestea se adauga catastrofele naturale tot mai frecvente (sau mai mediatizate), pe scurt, un adevarat “cocteil Molotov”.
    Cu toate aceste schimbari, Romania are sansa sa se afirme pe plan regional si european insa, analizand cu atentie situatia « delicata » a economiei, culturii, invatamantului, demografiei si a sistemului de valori de la noi, ne putem intreba pe buna dreptate “avem cu ce?”
    Oricum, vom afla in urmatorii ani daca acest model va sta in picioare sau va genera o noua revolta si busculari dramatice pe plan international.

  2. Esmyana Martisor says:

    Domnule Beldiman
    Nu exista,va citez:”pro.sti.e”,exista doar greseli si lipsuri,ce ajuta este o critica strict obiectiva si echilibrata,o critica desavarsit argumentata, ajuta o comunicare limpede si fara prejudecati, ajuta credinta infinita in Dumnezeu,omenie si intelepciune, ajuta sa nu ne resemnam, ajuta sa invatam din greselile noastre,ajuta sa nu lasam durerea sa ne inghete.

Lasa un comentariu

© 2007-2024 Casa Majestății Sale Custodele Coroanei. Toate drepturile rezervate

Visits: 53764991
Fundația Regală Margareta a României           Asociația pentru Patrimoniul Regal Peleș
Politica de cookie-uri    Politica de confidentialitate