Furnizorii Regali
In cei 48 de ani de domnie Regele Carol I nu a creat doar un Stat puternic si respectat ci si o tara prospera in care crestea vizibil calitatea vietii. Un Domn vizionar ce a inteles ca doar prosperitatea tuturor mesterilor si comerciantilor poate aduce bunastare natiunii, ca este nevoie sa incurajeze progresul si sa sustina fiecare ramura a economiei. Inca din primii ani ai domniei Regele Carol I a creat, inspirat de monarhiile Europei, Furnizorii Regali avand la baza criteriile de selectie ce se pastreaza si astazi: calitate, constanta, seriozitate si inalt profesionalism. Asa se face in timpul domniei Regelui Carol I si a Regelui Ferdinand, brutarii Otto Gagel si Heinrich Ehrmann, bacani, ca Gustav Reitz, sau librari, fotografi si chiar muzicieni purtau numele de “Furnizori Regali”. De exemplu, la Dineul Incoronarii Regelui Ferdinand si a Reginei Maria, la Alba Iulia, la 15 octombrie 1922, vinul spumant servit invitatilor era produs de unul dintre cei mai vechi “Furnizori Regali”, Cramele Rhein Azuga. Dupa 1947 traditia acordarii acestui titlu a fost reinnodata in anul 2003, cand pentru prima oara, dupa 56 de ani, o companie romaneasca, Murfatlar, primea titlul de “Furnizor al Casei Regale a Romaniei”. Brevetul era detinut in anul 2006 de doar cinci companii romanesti, Murfatlar, Cramele Rhein-Azuga, devenite intre timp Cramele Halewood, Doina Levinta si Dan Coma dar si Frottierex SA. Companiile ce acced la aceasta titulatura trec fara exceptie prin acelasi procedeu de selectie, vreme de cel putin un an. Calitatea de furnizor nu este un titlu sau o distinctie, ci o recunoastere a calitatii de persoana sau companie comerciala de la care Casa Regala a solicitat bunuri sau servicii. In consecinta, calitatea de furnizor nu implica aspecte juridice, politice sau comerciale si nu este expresia unui parteneriat, ci o diploma care recunoaste ca serviciile sau produsele persoanei sau companiei comerciale au fost solicitate si apreciate de catre Casa Regala. Calitatea de furnizor se ofera pe o perioada de trei ani, dupa care poate fi luata in discutie prelungirea ei, pentru o noua perioada de trei ani, ea putand totusi sa fie retrasa in orice moment de catre Casa Regala, fiind expresia dreptului inalienabil al consumatorului de a-si alege sursa de aprovizionare. In mod natural, se intelege ca acordarea calitatii de Furnizor implica un inalt standard al produselor sau serviciilor; de asemenea, se asteapta din partea companiei comerciale sau persoanei furnizor constanta si seriozitate, precum si un inalt profesionalism. In cazul in care compania comerciala (sau persoana-furnizor) este obiectul unor critici sau acuze din partea opiniei publice, consumatorilor, presei sau este obiectul unor investigatii, calitatea de furnizor se retrage automat. Calitatea de furnizor se confera printr-un document eliberat de Casa Regala. El are calitatea de a recunoaste Casa Regala ca beneficiar al unor servicii, si nu implica nimic mai mult decat prestigiul care deriva din existenta acestui document. Documentul reprezinta o modalitate de recunoastere a faptului ca societatea comerciala sau comerciantul sunt furnizori constanti de bunuri si servicii catre Casa Regala. “A furniza” la Palatul Elisabeta nu echivaleaza cu exclusivitatea de nicio parte. Familia Regala poate folosi produse similar de la mai multi producatori, iar Furnizorii Casei Regale a Romaniei nu produc serii limitate sau exclusivitati pentru Casa Regala, simplificand aceleasi vinuri sau produse lactate care ajung pe masa Familiei Regale pot fi cumparate de oricine in magazinele de profil. Folosirea insemnelor oficiale ale calitatii de “Furnizor al Casei Regale a Romaniei” este strict reglementata, astfel: Utilizarea grafica a denumirii de furnizor (scris + stema sau cifrul Regelui) se poate face pe eticheta oricarui produs al companiei sau persoanei care se bucura de aceasta calitate. Ea se face numai pe baza modelului oferit de Casa Regala, care este unic si folosibil de catre orice furnizor agreat, din orice domeniu de activitate (produse alimentare, bauturi, croitorie, broderie, frizerie, coafura, mestesuguri, mobila, tesatorie, cizmarie, si altele).
Aceste reglementari insa nu obliga furnizorii sa afiseze aceasta titulatura pe ambalajele produselor lor si totusi tot mai multi dintre Furnizorii Casei Regale nu se limiteaza la a afisa brevetul in magazine sau la sediile companiilor si prefer sa foloseasca titulatura in spoturi de promovare sau in reclame din presa scrisa. Directorul Clinicii DentalMed (furnizori de servicii medicale), de exemplu, admitea intr-un interviu acordat unei publicatii centrale ca “aprecierea pozitiva venita din partea unei institutii de traditie, ghidata de inalte principia orale, cum este Casa Regala a Romaniei, conduce la cresterea credibilitatii”. In anul 2014, 54 de companii si persoane, de la producatori de lactate, mancare sau costume barabatesti, pana la dealeri de masini beneficiaza de statutul de “Furnizor al Casei Regale a Romaniei”, reprezentantii acestora incepand din acest an sa infiinteze si sa organizeze Asociatia Furnizorilor Casei Regale a Romaniei, structura ce va sprijini atat companiile ce beneficiaza de acest statut cat si pe cele ce aspira sa primeasca brevetul din mana Majestatii Sale Regelui. O lista complete cu Furnizorii Casei Regale a Romaniei poate fi consultata accesand link-ul urmator: http://www.familiaregala.ro/ro/curtea-regala/furnizorii-casei-regale/ |
Nu trece zi in care sa nu citesc stirile depe blogul AV Regale. Va multumim pentru tot ce faceti impreuna cu Familia Regala in beneficiul Romaniei ! Traiasca regele !
Existenta unui numar din ce in ce mai mare de Furnizori ai Casei Regale apartinand unei largi varietati de domenii precum alimentatie, vinuri, apicultura, lactate, croitorie, bijuterii, si multe altele, are meritul de a forma, pe de o parte, un grup de producatori de elita interesati a tine foarte sus stacheta calitatii produselor sau serviciilor lor, iar pe de alta creaza in marea masa a producatorilor dorinta, ambitia de a se ridica si ei insisi la acest nivel, fie pentru ca si ei aspira la castigarea acestui ravnit statut de Furnizor al Casei Regale, fie pentru ca un nivel cat mai ridicat al produselor lor ii plaseaza si pe ei in randul elitei producatorilor, cu efecte benefice vizibile in cifrele de afaceri.
Din acest ‘concurs’ cu ei insisi si cu cei mai buni profitam noi, posibilii lor clienti, care avem astfel ocazia sa alegem tot ce este mai bun. In acest context, doresc inca o data sa subliniez efectl pozitiv al spiritului competitiv, element caracteristic societatilor democratice de tip capitalist, unde cetatenii sunt astfel stimulati sa dea tot ce este mai bun din capacitatile lor, fiind mereu preocupati sa-si depaseasca zilnic limitele.
Poate ca pare putin prea teoretic ceea ce spun, dar stiu ca am avut astfel de discutii acum cativa ani cu studentii mei care, influentati de parinti, deplangeau confortul caldut al exitentei unei slujbe anoste si nesolicitante, oferite de statul comunist, unde nu-i ameninta nicio competitie, dar nici nu aveau motive sa-si dovedeasca intregul lor potential, viata lor scurgandu-se de la un salariu mizerabil la altul, dar cu perspectivele profesionale anulate de chiar sistemul din care faceau parte.
Ei, bine, Furnizorii Casei Regale au ajuns sa castige acest statut pentru ca sunt total straini de mentalitatea descrisa de mai sus, ei putand fi luati ca exemplu de confratii lor de breasla, iar dorinta lor de a fi mereu mai buni ar trebui sa devina o tendinta generala pentru societate.
Diana Lucia Zotescu