Balul anual 2011 al Yacht Clubului Regal

TMP_8779

Vineri seară, în saloanele Hotelului Athénée Palace Hilton, a avut loc Balul anual al Yacht Clubului Regal Român.

Clubul s-a înființat în aprilie 1921, în același an în care s-a născut Majestatea Sa Regele. A avut mereu în frunte, printr-o cutumă care s-a păstrat până astăzi, pe rege. Mai întâi pe Ferdinand I, apoi pe Carol al II-lea și pe urmă pe Mihai I.

Clubul a fost forțat să-și întrerupă activitatea în anii comuniști. Și-a reluat activitatea după 1990, grație unui grup de entuziaști și fideli, în frunte cu cei doi vice-comodori actuali, domnii Valerie Timofei și Ernest Popovici. Actualmente, unul dintre cei mai activi și mai motivați susținători ai activității clubului este secretarul general, dl Sergiu Timofei.

Balul anual s-a reluat acum aproape un deceniu. Regele, Regina și Principesa Moștenitoare au prezidat evenimentul de fiecare dată.

De doi ani încoace, Balul are lor la Athénée Palace, o frumoasă și inspirată alăturare de tradiție, cultură, bun exemplu civic, profesionalism și bun gust.

Anul acesta va avea loc, în luna mai, un eveniment important pentru iubitorii yachting-ului românesc. Regele Mihai va decora Yacht Clubul Regal Român cu Crucea Casei Regale a României, cu ocazia aniversării Jubileului de 90 de ani ai Clubului. Evenimentul va avea loc într-una dintre cele mai frumoase, mai mândre și mai elegante locații istorice a Bucureștilor, care și-a păstrat (lucru rar) identitatea și destinația de-a lungul deceniilor. Vă voi ține la curent cu detaliile.

Editura Yacht Club Român a publicat un volum cu ilustrații și text, intitulat “Yacht Clubul Regal Român – scurtă istorie”, sub semnătura lui Carmen Irène Atanasiu.

ycr_coperta

Totodată, sper ca anul jubiliar să aducă Yacht Clubului Regal fericita ocazie de a organiza o regată internațională, așa cum se cuvine renumelui pe care îl are. Comodorul și Familia Regală vor sta alături de club, pentru împlinirea dezideratelor anului 2011.

Clubul a inițiat o multitudine de acțiuni dedicate tinerilor și răspândirii interesului pentru yachting și navigație în rândul copiilor români. Desigur, activitățile clubului se adresează tuturor vârstelor.

Deocamdată, vineri 11 februarie 2011, Principesa Moștenitoare și-a reprezentat tatăl la cel mai prestigios eveniment anual al Clubului, încurajând membrii săi în pașii dificili, dar entuziaști, ai acestui încă un an de criză economică, instituțională și morală.

TMP_8647

TMP_8668

TMP_8681

TMP_8767

TMP_8849

TMP_8868

TMP_8871

TMP_8883

TMP_8887

TMP_8637

5 comentarii

  1. Volumul "Yacht Clubul Regal Român - scurtă istorie" says:

    • Lucrarea a fost publicata sub egida Editurii Yacht Clubului Regal Roman (Y.C.R.R.).si cu sprijinul inginerului Valerie Timofei, vicecomodor Y.C.R.R., care a stat la baza reinfiintarii Yacht Clubului Roman in anul 1999, devenit din anul 2002 Yacht Clubul Regal  Roman, cel care a facut posibila aparitia acestei carti.Autorul cartii dr. Carmen Atansiu este deasemenea autor şi coautor al mai multor volume dintre care menţionăm: Flota maritimă comercială română. Un secol de istorie modernă, 1895-1995 (coautor, Constanţa, 1995); Marina română în al doilea război mondial, Ediţie bilingvă (coautor, Bucureşti, 1996); Navigaţie şi… politică (coautor, Constanţa, 2001); Preocupări ale statului român pentru intensificarea traficului pe Dunăre, la sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului XX, în Dobrogea. Repere istorice, Editura Europolis, Constanţa, 2000; Tratate şi convenţii internaţionale privind regimul juridic al Dunării depă cel de-al doilea război mondial (1947-1948), în Omagiu istoricului militar Jipa Rotaru, Editura Comandor, Constanţa, 2001; Geopolitică la Dunărea de Jos. Problema Dunării şi drepturile riveranilor în lucrările premergătoare Conferinţei de pace de la Paris (1947), în: Geopolitică şi istorie militară (Academia de Înalte Studii Militare, Bucureşti, 2002); Problema suveranităţii României la Dunăre şi ”Navigaţia Fluvială Română”, 1919-1945 (Bucureşti, 2003), Istoria Administraţiei Publice (coautor, Constanţa, 2005); Dicţionar Enciclopedic de Marină, Editura „Societăţii Scriitorilor Militari”, Bucureşti, vol.I/2006, vol.II/2008 (coautor) şi Dicţionar Enciclopedic de Marină, Ediţia a II-a, revăzută şi adăugită, Bucureşti, 2010.   Absolventă a Facultăţii de Istorie, Universitatea Bucureşti (1972). Doctor în istorie din anul 2002. Muzeograf la Muzeul Marinei Române (1976-2005) şi şef Secţie Istorie (2002-2005). Membră în colegiul de redacţie al revistei “Yacht Magazin” (de la fondarea sa, în anul 2000-2005) şi al revistei “Marea Noastră” din anul 2005;   membră a Societăţii de Gestiune Colectivă a Drepturilor de Autor şi deţinătoare a bursei Copy Ro pentru cercetare în domeniul istoriei pe anul 2003;  Membră în Comitetul Român de Istoria şi Filosofia Ştiinţei – CRIFS al Academiei Române. Divizia CRIFS – Istoria Ştiinţei şi Tehnicii;   Vicepreşedinte a Ligii Navale Române-filiala Constanţa.
     
    • Lucrarea, prima în istoriografia de specialitate care abordează acest subiect în ansamblu, şi-a propus, aşa cum arată şi titlul,  realizarea unei scurte istorii a unuia dintre primele cluburi de yachting fondate în România. Informaţia, cel puţin pentru prima parte al lucrării, se bazează pe documente originale, în mare măsură inedite, pe fotografie document, articole contemporacne cu evenimentele etc. În ansamblu, volumul conţine peste 200 de imagini care vin în sprijinul informaţiei istorice.
     
    • Citat din Prefaţă :
    „…pentru cei câţiva, pe care aproape că i-am putea număra pe degete peste care vajnica noastră «zeflemea balcanică» aşterne încet, dar sigur, colbul uitării, pentru cei câţiva împătimiţi ai mării şi «copaiele» lor  plutitoare, zămislite cu dragoste de fată mare, migală şi nenumărate privaţiuni, pentru ei şi pentru noi, urmaşii lor, merită scuturat colbul istoriei”.
(Valerie Timofei, vicecomodor Y.C.R.R.)
    • Rezumat :
    
“Yachtingul, „sportul celor bogaţi” conform unor păreri demult transformate în convingeri, dar de loc justificate, a fost şi continuă să rămână proscris.
În realitate, yachtingul este un sport pentru toate vârstele şi, mai ales, pentru toate buzunarele, aşa cum afirma, pe bună dreptate, Jean Bart cu mai bine de 70 de ani în urmă.
Politica românească calculată şi clarvăzătoare din primele decenii ale secolului XX a condus la conştientizarea sentimentului mării şi la edificarea, pe baza acestuia, a unor structuri menite să asigure stabilitatea geostrategică şi prosperitatea ţării.
A fost conjunctura propice, care a făcut posibilă înfiinţarea, Yacht  Clubului Român în anul 1921, devenit, trei ani mai târziu, Yacht Clubul Regal Român. Din acest moment şi până la dipaiţia sa  la sfârşitul celui de Al doilea Război Mondial, Clubul s-a aflat sub preşedinţia, efectiv benefică, a regilor României
În anii ce au urmat înfiinţării, mulţumită tenacităţii şi sufletului pus în slujba dezvoltării sportului cu vele de către membrii săi, Y.C.R.R. a reuşit să înfăptuiască o operă trainică, aducând an de an tot mai mulţi adepţi, care au reuşit să facă yachtingul românesc cunoscut şi apreciat în ţară şi, într-o mai mică măsură, dar deloc de neglijat pentru acele începuturi, în străinătate.
Prin propaganda judicioasă şi multiple avantaje puse la dispoziţia membrilor săi, Y.C.R.R. a făcut ca România să posede în ajunul celui de-Al Doilea Război Mondial o flotilă de yachting, un şantier pentru construcţia ambarcaţiunilor de cursă şi de crucieră în portul Constanţa, s-au definitivat proiectele de amenajare a portului de yachting, de asemenea la Constanţa, au fost organizate regate şi s-au făcut cruciere în ţară şi în afara ei.
Din nefericire, anii ce au urmat conflagraţiei, rod al unei nefaste şi silite opţiuni istorice, au dus la dipariţia Yacht Clubului Regal Român, căzut în dizgraţia autorităţilor pro-sovietice, zădărnicind, pentru multă vreme, tentativele în domeniu.
Readus în actualitate din iniţiativa unor entuziaşti, cumulând exuberanţa proprie tinereţii cu experienţa celor mai vârstnici – unii dintre ei foşti membrii ai Clubului interbelic – Yacht Clubul Român a pornit pe drumul reînodării vechilor tradiţii marinăreşti, de ambiţioase şi temerare proiecte, la începuturile anului 1999.
Yacht Club Regal din anul 2002, odată cu reluarea prerogativelor de Comodor de către Regele Mihai I, instituţia renăscută şi-a asumat sarcina, de loc uşoară, de a schimba mentalităţi, de a acţiona susţinut pentru suprimarea prejudecăţlor şi inerţiilor ce au blocat şi încă mai blochează dezvoltarea yachtingului românesc de agrement, dacă ne gândim chiar şi numai la faptul că navigaţia de croazieră este asimilată activităţii de transport pe apă, fiind lipsită de legi şi reglementări specifice, ceea ce nu se întâmplă astăzi în nici o ţară cu tradiţie în domeniu
Potenţialul nautic al ţării noastre– înţelegând prin aceasta apele care pot fi folosite pentru practicarea yachtingului sportiv şi de agrement – este imens. Existenţa acestui potenţial este o condiţie obligatorie, dar nu şi suficientă pentru dezvoltarea acestui sport nautic.
Cursurile de pregătire în sporturile nautice, regatele, sponsorizarea viitorilor campioni, editarea de manuale specifice, dezvoltarea unui sector de construcţii navale şi a unui sistem de creditare-finanţare care să poată asigura amatorului ambarcaţiunea dorită, sunt numai câteva din obiectivele permanente, parte în curs de realizare, ale politicii Yacht Clubului Regal Român, care ar veni să completeze în mod fericit o politica naţională de implementare a componentelor materiale şi spirituale marine în conştiinţa naţională, dacă  o asemenea politică ar exista”.
     

  2. Stoica Rodica says:

    Cu ocazia aniversarii a 90 ani de existenta uram la”La Multi ANI!”Yacht Clubului Regal.

  3. Foarte interesante aceste organizari..pacat ca publicul larg nu vede astfel de stiri frumoase la televizor, ci mass media a schimbat total sistemul de valori al romanilor…Regretabil!

  4. Clara says:

    Ce frumos este la noi !
    .
    Suntem o tara si un popor binecuvantat de Dumnezeu !

  5. Elena M. says:

    Alteta ,sunt fericita ca pot spune:SUNT ROMANCA! ca avem asa o istorie .Pacat ca … ,nu pot scrie cum se numesc nemernicii care ne conduc , care ne au adus in starea asta. Tinerii din ziua de azi au alte preocupari ,nu mai cred …din pacate in ziua de maine . Avem cel mai destept popor ,dar ce folos. Felicitari ptr. ceea ce face ti ptr tara . Mi as dori din suflet ,sa ajunge ti si in Constanta. Sunt bibliotecar intr o sc din Constanta de 21 de ani, am participat la multe lansari de carte, dar prezenta Dumneavoastra in Constanta ar fii unica si de neuitat. Va multumesc Alteta ! multa sanatate intregii familii Regale..

Lasa un comentariu

© 2007-2024 Casa Majestății Sale Custodele Coroanei. Toate drepturile rezervate

Visits: 54012153
Fundația Regală Margareta a României           Asociația pentru Patrimoniul Regal Peleș
Politica de cookie-uri    Politica de confidentialitate