9AM News

http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Politica/136354/Principele-Radu-Saracia-mentine-in-continuare-iluzia-ca-daca-avem-un-tatuc-deasupra-noastra-ne-va-fi-mai-bine.html

“9AM News”

Interviu de Alexandra Grindean, marti 14 iulie 2009

Principele Radu: Saracia mentine in continuare iluzia ca daca avem un “tatuc” deasupra noastra ne va fi mai bine

Principele se arata optimist in privinta alegerilor prezidentiale de la sfarsitul acestui an. Alteta Sa Regala spera sa castige simpatia si increderea romanilor, dezamagiti de evolutia politica si indusi in eroare de un presedinte cu atitudine “dictatoriala”.

Principele Radu a vorbit in exclusivitate intr-un interviu acordat 9AM despre strategia sa de campanie, despre ce beneficii ar aduce un reprezentant al monarhiei la conducerea tarii si despre solutiile pentru iesirea din impas a Romaniei.

* 9AM: Care a fost momentul in care v-ati hotarat sa candidati la prezidentiale si ce v-a determinat sa faceti acest pas?
* Principele Radu: Va spun ziua exacta. A fost 21 februarie anul acesta. A fost concluzia unui lung sir de discutii pe care le-am avut cu Regele Mihai si cu Principesa Margareta in ultimii trei ani. Si de asemnea, rezultatul unui sir de consultari si analize de situatie, iar in final am cazut de acord ca acesta este pasul care trebuie facut.

* 9AM: Ce considerati ca aduceti in plus fata de ceilalti candidati la prezidentiale?
* Principele Radu: Un plus de democratie si un plus de statalitate. Sunt cele doua lucruri care se afla in acest moment in pericol in Romania. La capitolul presedinte, Constitutia spune limpede – acest om e chemat sa reprezinte statul roman nu sa il conduca. Nu exista sintagma sef de stat in Constitutia Romaniei. Presedintele nu are cum sa fie un conducator pentru ca atunci ne intoarcem la ceea ce a fost inainte de 1989 – un presedinte care sa le spuna tuturor oamenilor ce au de facut este nu numai o intoarcere la ’89 dar este si o aberanta forma de conducere medievala pe care Romania nu are cum sa o accepte in 2009 decat constransa, decat daca ii faci frica, iar democratia din Romania nu merita asa ceva.

* 9AM: Cum ati caracteriza nivelul la care a ajuns politica in tara noastra?
* Principele Radu: Procentul redus de prezenta la vot arata o mare slabire a increderii populatiei in politicieni, or aici nu este vorba de persoane private pentru ca peste 30 de ani nu vor mai fi ei, vor fi altii, important e ca ce reprezinta ei, democratia, este pusa sub semnul intrebarii si din acest motiv apar tot felul de brese prin care sunt introduce modele extremiste, iar saracia mentine in continuare iluzia ca daca avem un “tatuc” deasupra noastra ne va fi mai bine. De aceea ministerele in loc sa performeze frumos in domeniile lor ele sunt ca un fel de casa de ajutor reciproc, unde oamenii stau cu mana intinsa si ei dau. Acesti oameni sunt pusi sa faca pe infirmierele cu aceste domenii din economia romaneasca. Toate acestea pot fi rezolvate daca presedintita nu va mai fi tributara unui comportament public care are drept criterii exclusiv politice, votul, popularitatea, nevoia de a te prostitua public in fiecare zi doar ca sa mentii nivelul de popularitate. Acest efort face bine politicianului, dar postul pe care el e pus sufera.

* 9AM: Ce avantaje ar aduce titulatura de principe, atribuita presedintelui Romaniei, pentru imaginea noastra externa?
* Principele Radu: Ar aduce o extrordinara garantie pentru toate tarile occidentale importante care cunosc ce insemna democratia si casa regala. Ar aduce o garantie de onorabilitate, de respectabilitate si de profesionalism. Acest lucru ar exitnde peste Romania o respectabilitate pe care acum nu o avem.

* 9AM: Ati primit vreun sprijin sau semne de incurajare din partea vre-unei case regale?
* Principele Radu: Nu, acest lucru nu o sa se intample deoarece casele regale din Occident au doua restrictii care nu le vor permite niciodata o luare de pozitii publica. Mai intai pentru ca in mod traditional o casa regala straina nu se poate niciodata exprima public pe un subiect care tine de natiunea romana si casa ei regala. Al doilea motiv este ca ei niciodata nu se exprima politic in tara lor. Faptul ca eu si Principesa Margareta am fost primit de catre Regele Juan Carlos in prezenta Reginei Sofia a fost un gest privat, ne-am dus in calitate de rude. I-am prezentat intentia mea de a candida, a fost foarte incantat si mi-a dat foarte multa incredere.

* 9AM: Ati fost ambasador special pentru Romania timp de 6 ani. Ce parere aveti despre imaginea Romaniei in strainatate de la ora actuala si de ce credeti ca s-a ajus la aceasta situatie?
* Principele Radu: Romania nu este asa cum se crede o tara desconsiderata in strainatate din cauza romanilor, eu stiu foarte bine ce se intampla in Austria, Franta, Italia cu infractiunile comise de rromii de origine romana sau chiar de romani. Dar criminalitatea nu are tara, criminalitatea nu are nationalitate. Pe noi ne-a defaimat felul in care ne comportam politic si statal. In momentul in care ne ducem intr-o tara punand problema gresit sau vorbind cand nu trebuie, sau comportandu-ne nepoliticos, certandu-ne intre noi in fata altora, aceste lucruri se taxeaza imediat. Cei dinafara remarca imediat ca Romania este o tara nepregatita, o tara de la care te poti astepta la orice. Acest lucru nu este potrivit.

* 9AM: Care sunt in opinia dvs. principalele greseli ale clasei politice din ziua de azi?
* Principele Radu: Responsabilitatea politicienilor din Romania nu este atat de mare pe cat se spune. Ei fac greseli, sunt de multe ori ridicoli, sunt de multe ori inacceptabili, promit ceea ce nu pot face, dar au totusi o raspundere administrativa mare, iar unii se achita de ea. Este insa o vulnerabilitate mult mai mare a Romaniei faptul ca societatea civila este critica si atat, ca nu este productiva, ca nu ataca frontal problemele mari ale Romaniei. Politicienii nu ar trebui sa dea sfaturi si solutii la televizor ci prin implicare directa in comunitati.

* 9AM: Ce ati dori sa schimbati in administratia prezidentiala si cum planuiti sa faceti acest lucru?
* Principele Radu: In primul rand as dori o schimbare a departamentelor existente, le-as modifica atat structural cat si strategic. As forma in locul unui departament de politica interna (care este responsabilitate a guvernului), un departament al vietii romanesti care sa cuprinda o perspectiva asupra vietii romanesti pe profesii si pe geografie. Eu as trata romanii nu dupa varsta, sex, etnie, religie, ci dupa locul unde sunt plasati in geografia Romaniei si in strainatate sau pe profesii. Nu doresc o descentralizare administrativa. Eu voi vorbi de modalitatile practice prin care o comunitate poate sa se sustina pe propriile puteri. Acum, singura sursa de finantare e bugetul de la guvern. Eu vreau ca acesti oameni sa diversifice formele de finantare prin proiecte.

* 9AM: Pe cine ati alege prim-ministru in cazul castigarii alegerilor prezidentiale?
* Principele Radu: Nu as face nicio alegere, premierul Boc ar guverna in continuare pana in 2012, doar cu exceptia situatiei in care partidele ar decide o alta majoritate parlamentara in legislativ si ca urmare a acestor miscari politice ar veni si mi-ar spune: formam un alt guvern pentru ca acum majoritatea arata altfel. Astfel, as accepta punctul lor de vedere si as accepta sau nu sa desemnez un nou premier, dar unul propus de majoritatea guvernamentala. Eu cred ca Emil Boc va ramane pana in 2012, dar vreau sa clarific ca nu este un om pe care l-am desemnat eu si nu e neaparat preferinta mea, insa adevarul e ca presedintele nu e pus acolo ca sa faca ce-i place, este pus acolo ca sa vegheze la respectarea constitutiei. Eu nu pot ca in momentul in care castig sa ma apuc sa fac tot felul de “smecherii”, aranjamente, intalniri, sau ale asemena lucruri murdare.

* 9AM: La ce fel de atacuri va asteptati din partea contracandidatilor in cursa pentru Cotroceni?
* Principele Radu: Vor fi multe atacuri de acum incolo, la fel cum au fost si pana acum, dar nu ma tem deoarece acestea fac parte din jocul politic. Dar ceea ce consider ca este anormal sunt “genoflexiunile” facute de oameni inteligenti, care, din motive care imi scapa, s-au lasat in asemenea masura contaminati de rau incat nu vor sa isi arate nici macar interesul pentru ceea ce fac. E greu de inteles ca tocmai cei care pot sa priceapa, refuza sa o faca. Acest lucru este mult mai dureros pentru mine decat faptul ca un politician foloseste diverse mijloace pentru a ma ataca.

* 9AM: Ce sanse are Principele Radu de a intra in turul doi?
* Principele Radu: In acest moment ma bazez pe 12% din intentia de vot, asta e ceea ce stiu de la ultimele sondaje (facute cu 30 – 40 de zile in urma – n. red.). Eu sper ca in septembrie procentajul sa ajunga undeva la 18%. Daca reusesc acest lucru atunci in mod sigur septembrie si octombrie ma vor aduce in prim-plan ca pe un candidat cu sanse reale. Si daca in aceasta perioada voi reusi sa urc la 24% atunci in mod sigur voi fi “in carti” pentru turul doi, unde singurul contracandidat cu sanse reale este Traian Basescu.

* 9AM: Ce se va intampla in cazul in care veti pierde competitia prezidentiala? Aveti de gand sa va afiliati vreunui partid politic?
* Principele Radu: Voi continua sa exist in viata publica exact asa cum am facut-o de opt ani, nu voi fi niciodata ministru, senator, deputat si in niciun caz membru al unui partid politic. Singurul profil politic pe care mi-l voi asuma va fi acela de membru al casei regale.

* 9AM: Care este electoratul Principelui Radu?
* Principele Radu: 61% din cei care nu s-au prezentat la alegerile Parlamentare sunt un target al meu, acei oameni care nu au gasit necesar sa se deplaseze din casa in noiembrie 2008. De asemenea cate o parte din electoratul fiecarui partid. Am remarcat in vizitele mele prin tara membrii ai PD-L, PSD sau PNL care mi-au spus ca isi simpatizeaza candidatii propriului partid, dar vor vota cu mine. Nu exista opreliste, eu sunt un partener pentru toate partidele politice si chiar si pentru candidatii lor. Domnul Basescu, Geoana sau Antonescu pot fi oricand eligibili pentru pozitia de premier pentru ca sunt sefii partidelor lor.

Publicat: astazi
Autor: Alexandra Grindean

18 comentarii

  1. IONEL says:

    EXCELENT IN CONTINUARE !
    CURAJ, PUTERE SI RABDARE !
    SPERAM CA ADEVARUL SI DREPTATEA VOR INVINGE !

  2. V.M. says:

    Alteta Voastra,
    .
    Contetatenii nostri care s-au implicat in politica in ultimi 19 ani,
    trebuie facuti sa inteleaga ca domniile lor au facut ce au putut
    in acest rastimp… Sa fie sanatosi!
    .
    Acum este dreptul nostru democratic, *a spectatorilor* acestei
    perioade si a lor, daca ni se alatura, sa demonstram ce putem!
    .
    Nu avem voie moral sa lasam tara in declin!
    .
    Nu se fac legi; se fac pasaje, care nu duc nicaieri…
    .
    Toate acestea arata o criza in conducerea tarii, a institutiilor ei.
    Avem substanta cenusie romaneasca, in tara si in diaspora,
    care ASTEAPTA sa fie folosita in slujba neamului ei…
    De ce sa nu se foloseasca demn si democratic?

  3. Bajan Liviu says:

    Personal, observ un mod de gindire cu care sunt obisnuit din presa si literatura interbelica.Cu toate ca sunt nascut in timpul rasboiului, am avut norocul sa am acces la o biblioteca de familie si pina am tremniat liceul, concuram intre noi cine citeste mai mult. ( nu-mi fac un merit din asta). Ceeace vreau sa spun e ca regasesc limba romana cu care am fost familiarizat din aceste scrieri.Chiar daca azi traim alte vremuri, regasirea identitatii pierdute ne este de folos.Admir la japonezi imbinarea traditiilor cu modernismul.Cind eram mai tinar imi placea sa-mi formulez definitii pentru cuvinte. Una din ele era: Progres, inseamna sa adaugi ceva bun pastrind in acelas timp ceva bun pe care-l ai dinainte.Gasesc mesajul principelui , nu numai corect , ci si accesibil.Sper ca acest fapt sa fie valabil pentru cit mai multi. oameni.

  4. Romeo Tarhon, NATIUNEA says:

    SCURTA SELECTIE DE COMENTARII POSTATE PE PAGINA 9AM NEWS IN URMA
    INTERVIULUI de Alexandra Grindean,din ziua de marti 14 iulie 2009:

    Comentarii pe articolul
    Principele Radu: Saracia mentine in continuare iluzia ca daca avem un “tatuc” deasupra noastra ne va fi mai bine

    Trimis de iuri_blioju la 14 Iulie 2009, ora 07:43 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Da , nu a fost in casa regala acest om de la inceput, dar a ajuns prin vointa lui acolo unde este acum, noi cei care lucram in Arabia saudita in rafinarii il votam, vrem schimbare, am vazut inclusiv la arabi ce inseamna sa te conduca o casa regala, ai multe , dar multe usi si mult mai mult sprijin pentru tara decit este acum, ROMANI VOTATI SCHIMBAREA, nu va mai fi cum era acum 100 de ani la casele regale, e cu totul si cu totul nou…..
    ________________________________________

    Trimis de adrianatelea la 14 Iulie 2009, ora 10:50 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Buna dimineata.
    Se pare ca se poate schimba mentalul nostru. Ma bucur nespus ca il sustineti si eu vreau sa si votez si sper sa faca asta toti romanii care nu mai merg la vot de ani de zile scarbiti de ceea ce avem astazi la tv.
    Sa cerem mai mult de la noi, sa avem mai mult respect de sine si fata de ceilalti. Sa redevenim oameni demni.
    Depinde de noi asta.
    Daca sunteti de acord cu ideile mele, poate va ganditi sa iesiti la vot in toamna si sa schimbam ceva.
    Numai bine romani
    ________________________________________

    Trimis de 9am029946 la 14 Iulie 2009, ora 11:00 | Raporteaza limbaj inadecvat
    te sustinem principe sa dispari din tara asta si cu toata curtea si sa freci duda in alte tzari alaturi de mihaita
    ________________________________________

    Trimis de radu_florin_bacila la 14 Iulie 2009, ora 11:21 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Il sustin eu si familia mea. Il vom vota in toamna !!! Votez – Principele Radu – Votez Monarhia – Votez Schimbarea.

    Era si cazul sa vina intervina cineva din familia regala. De mult asteptam acest moment si ma intrebam cand va veni ziua aceea.

    Acum totul depinde de noi.

    HAIDETI CU TOTII IN TOAMNA LA VOT
    ________________________________________

    Trimis de estefanconde la 14 Iulie 2009, ora 11:48 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Buna !!
    E foarte important relatia principelui cu JUAN CARLOS regele Spaniei si garantul libertatilor in Spania . Numai in urma cu un an regele Juan a inabusit si arestat contra manifestarile bastilor din nordul Spaniei inpotriva demonstratiilor impotriva coroanei .
    As mai adauga pentru cei ce nu stiu ca fiecare spaniol cotizeaza o suma de bani pt coroana .
    Ar fi interesant daca principiile Radu are intentia de a prelua modelul de garant al democratiei si garantarea drepturilor fundamentale exprimate in prezent de rege ce in prezent nu corespunde cu manifestarile sociale ale spaniolilor ,stare de spirit actuala .Legile nepopulare date de premierul Zapateru este de sorginta social comunista si as adauga si femenista prin cele doua legi pro femeniste aplicate in Spania ce face mii si mii de victime si nu gresesc ca ar putea degenera mari conflicte sociale iar regele tace .
    Raul cel mai mare ar fi daca principiile ar prelua aceste model de la spanioli ce de fapt regele s/a declarat rege si nu descendent ca familie regala ca principile Radu .
    Ar fi salutabil sa raspunda principile Radu la niste intrebari privind constitutia noastra !!!
    In alta ordine de idei sunt convins ca revendicarile promovate de principe sunt absolut necesare si realiste azi in Romania .
    ________________________________________

    Trimis de m_nastasiu la 14 Iulie 2009, ora 11:58 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Dragii mei, principele Duda nu candideaza pentru coroana regala pe care oricum n-o merita. El candideaza pentru ciolanul de la Cotroceni pe care nu-l merita nici atat!
    ________________________________________

    Trimis de Eye la 14 Iulie 2009, ora 11:58 | Raporteaza limbaj inadecvat
    De la “revolutia” incoace partidele politice au secat netiunea prin angajamente aberante si nici – o data respectate. Cel mai pagubos fenomen este ca partidul care vine la putere matura toti factorii decizionali din economia tarii punand oameni lui indiferent ca sunt sau nu sunt manageri priceputi. Acesti “manageri” pusi pe functii la randul lor “matura” pe toti din statutul anterior si pun la randul lor iar pei cei de ai lor. In economia Tarii este nevoie de stabilitate cu manageri priceputi si nu de lingai politici. Eu asa vad ca cel putin acest fenomen dispare daca Radu al Romaniei castiga alegerile. Atrag atentia mancatorilor de mici si bautorilor de bere gratuite ca sa nu mai cada in capcana partidelor care ofera “gratuitati” pentru a cumpara astfel voturile pentru ca mai tarziu vor linge doar blide goale!!
    Voi continua sa exist in viata politica
    Comentariu pe articolul
    Principele Radu: Saracia mentine in continuare iluzia ca daca avem un “tatuc” deasupra noastra ne va fi mai bine

    Trimis de corneliacurtean la 14 Iulie 2009, ora 06:42 | Raporteaza limbaj inadecvat
    “in mod sigur septembrie si octombrie ma vor aduce in prim-plan ca pe un candidat cu sanse reale. Si daca in aceasta perioada voi reusi sa urc la 24% ”

    “Ar aduce o extrordinara garantie pentru toate tarile occidentale importante care cunosc ce insemna democratia si casa regala. Ar aduce o garantie de onorabilitate, de respectabilitate si de profesionalism. Acest lucru ar exitnde peste Romania o respectabilitate pe care acum nu o avem”

    MULT NOROC!
    Si eu sint de acord!
    Comentariu pe articolul
    Principele Radu: Saracia mentine in continuare iluzia ca daca avem un “tatuc” deasupra noastra ne va fi mai bine

    Trimis de danalache la 14 Iulie 2009, ora 06:31 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Structura politica propusa este clara, nu este direct interesat de aspectele financiare sau cistig gratis de prestigiu, asa ca pentru tara ar fi o reala schimbare. Ar trebui incercat.

    votez schimbarea!
    Comentariu pe articolul
    Principele Radu: Saracia mentine in continuare iluzia ca daca avem un “tatuc” deasupra noastra ne va fi mai bine

    Trimis de mioaracrisan la 14 Iulie 2009, ora 07:30 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Iar pentru cei care nu sunt inca hotarati: as vrea sa stiu cine ce are de pierdut?! Mai in gluma, mai in serios, suntem deja invatati cu experimentele facute asupra noastra.
    ________________________________________

    ________________________________________

    Trimis de 9am072996 la 14 Iulie 2009, ora 09:08 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Daca nu analizam ce vrea regele se poate sa fie mai rau cu el decat acum.De ce nu il votam pe Adrian copilul minune daca tot vrem o schimbare?
    ________________________________________

    Trimis de 9am029946 la 14 Iulie 2009, ora 11:01 | Raporteaza limbaj inadecvat
    votez schimbarea liberalismul la haznaua istoriei
    CONVENTIA 2 ?
    Comentariu pe articolul
    Principele Radu: Saracia mentine in continuare iluzia ca daca avem un “tatuc” deasupra noastra ne va fi mai bine

    Trimis de 9am033287 la 14 Iulie 2009, ora 09:47 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Domnule candidat Radu Duda , Principe , am o rugaminte ca cetatean al acestei natii numite Romania , nu dezamagiti , daca pierdeti , nu faceti compromisuri , daca cistigati , nu faceti rabat de la regulile de aur ale demnitatii umane , sint Romani care-si pun mari sperante intr-o schimbare calitativ buna , rateul dv. poate duce la dezertare sociala – haos in cadrul populatiei , ginditi-va bine ce faceti si cum faceti , dar nu uitati de fostul presedinte cu cei 15000 de specialisti -invizibili si minciunile gogonate asortate cu deziluzii , dezamagiri si schimbari de strategie la 180 grade .Atentie la consilierii de campanie , luatile C.V. cintaritile rezultatele de pina acum . Haosul romanesc este tacut , fara zgomot , ca o bola tacuta care poate tine generatii intregi si macina prin lipsa intiativei civice , aparat de un fals scut critic la tot ce misca in plan social si economic .DUMNEZEU SA VA AJUTE

    EDUCATIE
    Comentariu pe articolul
    Principele Radu: Saracia mentine in continuare iluzia ca daca avem un “tatuc” deasupra noastra ne va fi mai bine

    Trimis de BELAMI la 14 Iulie 2009, ora 10:33 | Raporteaza limbaj inadecvat
    ASA AR TREBUI SA VORBEASCA SI SA DEA EXEMPLU PRIN COMPORTAMENT ALESII NOSTRII.SI EI AU STUDII SUPERIOARE DAR NU SUNT NASCUTI PENTRU A CONDUCE ,SUNT BUNI NUMAI PENTRU MINCIUNA ,FURT.BOGATIILE GUVERNANTILOR AR TREBUI SECHESTRATE SUNT BUNUL POPORULUI,DE ACOLO AU FURAT,EI NU AU AVUT NIMIC,CE AU FAMILII BOGATE SUNT NISTE TARANOI DE 3 LEI ,MAI RAU.

  5. Romeo Tarhon, NATIUNEA says:

    SELECTIE DE COMENTARII POSTATE PE PAGINA 9AM NEWS

    Te sustinem Principe Radu
    Comentariu pe articolul
    Principele Radu: Saracia mentine in continuare iluzia ca daca avem un “tatuc” deasupra noastra ne va fi mai bine

    Trimis de iuri_blioju la 14 Iulie 2009, ora 07:43 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Da , nu a fost in casa regala acest om de la inceput, dar a ajuns prin vointa lui acolo unde este acum, noi cei care lucram in Arabia saudita in rafinarii il votam, vrem schimbare, am vazut inclusiv la arabi ce inseamna sa te conduca o casa regala, ai multe , dar multe usi si mult mai mult sprijin pentru tara decit este acum, ROMANI VOTATI SCHIMBAREA, nu va mai fi cum era acum 100 de ani la casele regale, e cu totul si cu totul nou…..

    Trimis de adrianatelea la 14 Iulie 2009, ora 10:50 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Buna dimineata.
    Se pare ca se poate schimba mentalul nostru. Ma bucur nespus ca il sustineti si eu vreau sa si votez si sper sa faca asta toti romanii care nu mai merg la vot de ani de zile scarbiti de ceea ce avem astazi la tv.
    Sa cerem mai mult de la noi, sa avem mai mult respect de sine si fata de ceilalti. Sa redevenim oameni demni.
    Depinde de noi asta.
    Daca sunteti de acord cu ideile mele, poate va ganditi sa iesiti la vot in toamna si sa schimbam ceva.
    Numai bine romani

    Trimis de 9am029946 la 14 Iulie 2009, ora 11:00 | Raporteaza limbaj inadecvat
    te sustinem principe sa dispari din tara asta si cu toata curtea si sa freci duda in alte tzari alaturi de mihaita

    Trimis de radu_florin_bacila la 14 Iulie 2009, ora 11:21 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Il sustin eu si familia mea. Il vom vota in toamna !!! Votez – Principele Radu – Votez Monarhia – Votez Schimbarea.

    Era si cazul sa vina intervina cineva din familia regala. De mult asteptam acest moment si ma intrebam cand va veni ziua aceea.

    Acum totul depinde de noi.

    HAIDETI CU TOTII IN TOAMNA LA VOT

    Trimis de estefanconde la 14 Iulie 2009, ora 11:48 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Buna !!
    E foarte important relatia principelui cu JUAN CARLOS regele Spaniei si garantul libertatilor in Spania . Numai in urma cu un an regele Juan a inabusit si arestat contra manifestarile bastilor din nordul Spaniei inpotriva demonstratiilor impotriva coroanei .
    As mai adauga pentru cei ce nu stiu ca fiecare spaniol cotizeaza o suma de bani pt coroana .
    Ar fi interesant daca principiile Radu are intentia de a prelua modelul de garant al democratiei si garantarea drepturilor fundamentale exprimate in prezent de rege ce in prezent nu corespunde cu manifestarile sociale ale spaniolilor ,stare de spirit actuala .Legile nepopulare date de premierul Zapateru este de sorginta social comunista si as adauga si femenista prin cele doua legi pro femeniste aplicate in Spania ce face mii si mii de victime si nu gresesc ca ar putea degenera mari conflicte sociale iar regele tace .
    Raul cel mai mare ar fi daca principiile ar prelua aceste model de la spanioli ce de fapt regele s/a declarat rege si nu descendent ca familie regala ca principile Radu .
    Ar fi salutabil sa raspunda principile Radu la niste intrebari privind constitutia noastra !!!
    In alta ordine de idei sunt convins ca revendicarile promovate de principe sunt absolut necesare si realiste azi in Romania .

    Trimis de m_nastasiu la 14 Iulie 2009, ora 11:58 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Dragii mei, principele Duda nu candideaza pentru coroana regala pe care oricum n-o merita. El candideaza pentru ciolanul de la Cotroceni pe care nu-l merita nici atat!

    Trimis de Eye la 14 Iulie 2009, ora 11:58 | Raporteaza limbaj inadecvat
    De la “revolutia” incoace partidele politice au secat netiunea prin angajamente aberante si nici – o data respectate. Cel mai pagubos fenomen este ca partidul care vine la putere matura toti factorii decizionali din economia tarii punand oameni lui indiferent ca sunt sau nu sunt manageri priceputi. Acesti “manageri” pusi pe functii la randul lor “matura” pe toti din statutul anterior si pun la randul lor iar pei cei de ai lor. In economia Tarii este nevoie de stabilitate cu manageri priceputi si nu de lingai politici. Eu asa vad ca cel putin acest fenomen dispare daca Radu al Romaniei castiga alegerile. Atrag atentia mancatorilor de mici si bautorilor de bere gratuite ca sa nu mai cada in capcana partidelor care ofera “gratuitati” pentru a cumpara astfel voturile pentru ca mai tarziu vor linge doar blide goale!!
    Voi continua sa exist in viata politica
    Comentariu pe articolul
    Principele Radu: Saracia mentine in continuare iluzia ca daca avem un “tatuc” deasupra noastra ne va fi mai bine

    Trimis de corneliacurtean la 14 Iulie 2009, ora 06:42 | Raporteaza limbaj inadecvat
    “in mod sigur septembrie si octombrie ma vor aduce in prim-plan ca pe un candidat cu sanse reale. Si daca in aceasta perioada voi reusi sa urc la 24% ”

    “Ar aduce o extrordinara garantie pentru toate tarile occidentale importante care cunosc ce insemna democratia si casa regala. Ar aduce o garantie de onorabilitate, de respectabilitate si de profesionalism. Acest lucru ar exitnde peste Romania o respectabilitate pe care acum nu o avem”

    MULT NOROC!
    Si eu sint de acord!
    Comentariu pe articolul
    Principele Radu: Saracia mentine in continuare iluzia ca daca avem un “tatuc” deasupra noastra ne va fi mai bine

    Trimis de danalache la 14 Iulie 2009, ora 06:31 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Structura politica propusa este clara, nu este direct interesat de aspectele financiare sau cistig gratis de prestigiu, asa ca pentru tara ar fi o reala schimbare. Ar trebui incercat.

    votez schimbarea!
    Comentariu pe articolul
    Principele Radu: Saracia mentine in continuare iluzia ca daca avem un “tatuc” deasupra noastra ne va fi mai bine

    Trimis de mioaracrisan la 14 Iulie 2009, ora 07:30 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Iar pentru cei care nu sunt inca hotarati: as vrea sa stiu cine ce are de pierdut?! Mai in gluma, mai in serios, suntem deja invatati cu experimentele facute asupra noastra.

    Trimis de 9am072996 la 14 Iulie 2009, ora 09:08 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Daca nu analizam ce vrea regele se poate sa fie mai rau cu el decat acum.De ce nu il votam pe Adrian copilul minune daca tot vrem o schimbare?

    Trimis de 9am029946 la 14 Iulie 2009, ora 11:01 | Raporteaza limbaj inadecvat
    votez schimbarea liberalismul la haznaua istoriei
    CONVENTIA 2 ?
    Comentariu pe articolul
    Principele Radu: Saracia mentine in continuare iluzia ca daca avem un “tatuc” deasupra noastra ne va fi mai bine

    Trimis de 9am033287 la 14 Iulie 2009, ora 09:47 | Raporteaza limbaj inadecvat
    Domnule candidat Radu Duda , Principe , am o rugaminte ca cetatean al acestei natii numite Romania , nu dezamagiti , daca pierdeti , nu faceti compromisuri , daca cistigati , nu faceti rabat de la regulile de aur ale demnitatii umane , sint Romani care-si pun mari sperante intr-o schimbare calitativ buna , rateul dv. poate duce la dezertare sociala – haos in cadrul populatiei , ginditi-va bine ce faceti si cum faceti , dar nu uitati de fostul presedinte cu cei 15000 de specialisti -invizibili si minciunile gogonate asortate cu deziluzii , dezamagiri si schimbari de strategie la 180 grade .Atentie la consilierii de campanie , luatile C.V. cintaritile rezultatele de pina acum . Haosul romanesc este tacut , fara zgomot , ca o bola tacuta care poate tine generatii intregi si macina prin lipsa intiativei civice , aparat de un fals scut critic la tot ce misca in plan social si economic .DUMNEZEU SA VA AJUTE

    EDUCATIE
    Comentariu pe articolul
    Principele Radu: Saracia mentine in continuare iluzia ca daca avem un “tatuc” deasupra noastra ne va fi mai bine

    Trimis de BELAMI la 14 Iulie 2009, ora 10:33 | Raporteaza limbaj inadecvat
    ASA AR TREBUI SA VORBEASCA SI SA DEA EXEMPLU PRIN COMPORTAMENT ALESII NOSTRII.SI EI AU STUDII SUPERIOARE DAR NU SUNT NASCUTI PENTRU A CONDUCE ,SUNT BUNI NUMAI PENTRU MINCIUNA ,FURT.BOGATIILE GUVERNANTILOR AR TREBUI SECHESTRATE SUNT BUNUL POPORULUI,DE ACOLO AU FURAT,EI NU AU AVUT NIMIC,CE AU FAMILII BOGATE SUNT NISTE TARANOI DE 3 LEI ,MAI RAU.

  6. N.N. says:

    Alteta Voastra,

    Am trimis linkul cu acest interviu, pe e-mai,l la inca 100 de persoane! Asa voi face cu toate interviurile oferite de Alteta Voastra, atat in presa scrisa cat si in cea audio-vizuala.
    Cu speranta ca va ajut cu acest demeres, va doresc mult succes in continuare!
    Va stau alaturi!
    Cu profund respect,
    N.N.

  7. Radu Ion says:

    Dotat cu o deosebita eleganta a limbajului si cu o profunzime determinate de mediul in care a trait si a activat pana acum , domnul Radu este, dupa opinia mea, o aparitie fericirta pe piata noastra politica atat de tulbure, incalcita si murdara…Este o surpriza (sau poate nu) echilibrul demonstrat in toate domeniile abordate in interviul pe care l-am urmarit , si nu putem spune ca nu a sugerat solutii interesante la temele discutate. Se vede clar, diferenta de unghi de abordare a acestora, fata de majoritatea varfurilor politicii romanesti, tributari inregimentarii intr-un partid politic. Personal, doresc ca domnul Radu, sa reziste atacurilor “sub centura” care au devenit o obisnuinta a politicii noastre si am convingerea ca prezenta dansului pe acest plan, poate avea efecte pozitive mai ales legat de ridicarea nivelului de eleganta in politica, de respectare a adversarului politic, sau legat de respectarea unor metode si principii fie si comportamentale uneori, la care politica romaneasca este deficitara!
    Va felicit pentru decizie, si mult succes domnule Radu!

  8. Emisiune Radio Constanta – 8 iulie 2009 – Principele Radu al Romaniei, moderator Steliana Bajdechi – http://www.tashy.ro/radio-constanta-principele-radu-al-romaniei/

    Emisiune Radio Sky – 8 iulie 2009 – Principele Radu al Romaniei, moderator Lavinia Siclitaru – http://www.tashy.ro/radio-sky-asr-principele-radu-al-romaniei/

  9. casleanu giorgica says:

    Alteta, mesajul Dv., simplu si clar, ajunge cu usurinta la toti cei care isi doresc cu adevarat sa traiasca intr-o Romanie Altfel. Transmis fara patima, ci doar cu inteligenta si eleganta, ne regasim in el idealurile pentru care au murit tinerii la revolutie. VREM o Romanie cu adevarat democratica si moderna. Vrem sa existe un sistem de valori, o ierarhie a valorilor, unde fiecare sa-si ocupe locul pe care-l merita in societate. Traim intr-un fel de feudalism modern. S-a ajuns ca interesul politic sa determine si angajarea paznicilor de la portile institutiilor. O cumetrie generala. Oamenii politici fac ce vor in tara, oamenii de cultura au adoptat atitudinea strutului, iar omul de rand priveste cu nesat balciul televizat. Oare am ajuns sa ne multumim doar cu paine si balci? Speranta noastra sta in tinerii care ni se alatura in fiecare zi tot mai multi. Ei, tinerii , isi simt viitorul amenintat de o clasa politica tot mai avida de putere si care nu-si respecta niciodata promisiunile. Ne intriga uneori comportamentul si limbajul adolescentilor, dar ma intreb , unde le sunt modelele cand sistemul de valori s-a rasturnat? Ce pot sa invete de la un presedinte fara maniere, lipsit de educatie civica, sau de la politicienii care se cearta in fata camerelor de filmat ca la usa cortului. Unii dintre intelectuali s-au simtit ofensati de afirmatiile Altetei Voastre legate de lipsa lor de implicare si nu au dreptate. Cand limba romana a ajuns de batjocura, cand vestigiile istorice si culturale cad sub buldozerele celor insetati de averi, cand invatamantul romanesc a devenit cobaiul unor nepriceputi, unde sunt intelectualii si oamenii de cultura? Realitatea a inceput sa ne dea frisoane . Asa nu se mai poate. Cred ca acum ne-ar fi de folos sa luam in considerare cu adevarat mesajul imnului nostru national: ”DESTEAPTATE ROMANE”! DOAMNE AJUTA !

  10. Esmyana Martisor says:

    Ar fi de mare ajutor pentru toti oamenii tarii noastre daca ar incerca sa aprofundeze realitatea ca democratia contine reguli asemeni vietii de zi cu zi si ca in mod pasnic,intelept si in echipa am forma un viitor european si in context universal.Pentru nimeni nu este usor sa respecte cu sfintenie regulile si sa comunice armonios insa crezand impreuna,credem pentru eternitate.
    Orice initiativa are consecinte si depinde doar de fiecare, de noi in parte, ce fel de hotarari luam si cum intelegem sa ocrotim democratia si valorile,traditia si identitatea, in concordanta cu provocarile timpurilor noastre si iubirea aproapelui.Doamne,ajuta-ne sa ne ajutam.Democratia este viitorul,viitorul simbolizeaza democratia.Simbolurile si modelele de viata intelepte imbogatesc omenirea si nu in ultimul rand, credinta infinita in Dumnezeu.

  11. anna says:

    Buna ziua Alteta,
    Am citit ca de obicei tot ce apare cu si despre dvs.si acum si interviul acesta..interesant,la obiect dar trebuie sa va marturisesc ceva fara sa va suparati pe mine..Inca de la inceput,m-am aliat echipei de sustinere,am semnat si am toata increderea in intentiile dvs.,insa simplu gind ca doriti sa mentineti guvernul Boc ma intristeaza si ma face sa ma gindesc atunci cum vor inainta lucrurile in bine,cind stiti bine si dvs.cum este apreciat in momentul de fata atit din interior cit si din afara tarii..Daca votam altfel,atunci asa sa fie..Fiind jurist ma intilnesc zilnic cu multe persoane in diverse institutii si sunt destul de deschisi si receptivi at.cind ii intreb ce ar spune de o schimbare altfel?si sa dea o sansa tarii votindu-va pe dvs.Dar toti sunt dezamagiti pt.ca v-au mai auzit pozitia de a-l pastra pe Boc si acest guvern si sunt un pic debusolati..si ma intreaba”atunci ce se schimba,ce este altfel?”Toate cele bune si multe ginduri de bine,

  12. Emisiune Radio Neptun – 8 iulie 2009 – Principele Radu al Romaniei, moderator Gheorghe Capatana – http://www.tashy.ro/radio-neptun-asr-principele-radu-al-romaniei/

  13. Mihai, Bistriţa says:

    Părerea, pentru Ana….11
    Eu nu cred că Boc este un tîmpit.
    Boc poate să fie şi Altfel (pentru că are de unde…)

  14. dr. Viorica M. says:

    Alteta Voastra,
    .
    Pe numele sustinatorilor candidaturii Voastre, din diaspora,
    v-am ruga sa multumiti trusturilor de radio-televiziune romane pentru
    anii frumosi de telecomunicare.
    Pana la anuntarea candidaturii Voastre erau singurele balsame
    pentru dorul nostru de casa, cat si pentru primirea de informatii online despre
    actualitatea, atat de controversata, romaneasca.
    Multumiri speciale pentru Antena 3 si TVR I.
    .
    Insa…
    .
    Dupa aceasta participare virtuala la actualitatea romaneasca, altfel,
    vizionarea programelor tv din Romania, pare o pierdere de timp…
    Si acolo au nevoie de un curent de inviorare, de optimism,
    de punere a stiintei in slujba omului, si nu invers…
    .
    Succes in continuare!

  15. Horia Cremene says:

    pentru Anna, nr.11

    Cred că problema fundamentală a României nu stă în mâna primului ministru, nici în noi programe şi noi soluţii. Ele există şi le ştim cu toţii. Şi guvernanţii le ştiu. Fiecare guvern a venit cu programe şi cu soluţii. Şi toate au fost bune. Problema a fost că ele nu s-au respectat. Miniştrii au transmis subalternilor ce să facă, aceştia mai departe ierarhic, dar nimeni, la nici un nivel, n-a respectat nimic. În frunte cu însuşi ministrul, în frunte cu însuşi şeful guvernului, în frunte cu însuşi şeful statului, care doar au mimat că aplică programele, în timp ce se ocupau de propria chiverniseală, ignorându-şi propriile dispoziţii.
    Aşa că n-are rost să căutăm ceea ce există, să nu mai căutăm alte şi alte programe şi soluţii. Să deschidem ochii şi să vedem că ceea ce lipseşte nu sunt programele şi soluţiile, ci buna funcţionare a instituţiilor statului. Acestea sunt cele ce trebuie să funcţioneze corect, ele trebuie făcute să aplice corect prevederile programelor care există. Cum? Prin exemplul personal, începând de la Preşedintele ţării, de la şeful Guvernului, în jos. Nu funcţionează instituţia învăţământului datorită diplomelor eliberate pe bani? – să punem instituţiile abilitate să-şi facă treaba. Nu funcţionează instit. judecătoreşti din cauza corupţiei? – să punem instit. abilitate să-şi facă treaba (în cazul acesta, Parlamentul). Nu funcţionează instituţia sănătăţii datorită iresponsabilităţii directorilor? – să punem instituţiile abilitate să-şi facă treaba (justiţia, Parlamentul, etc). Aşa vom reveni la normalitate, nu prin înlocuirea de programe cu noi şi noi programe, nu prin înlocuirea primului ministru cu noi şi noi prim miniştri.
    Ştim de la şcoală că orice problemă se poate rezolva pe mai multe căi. Condiţia este să se meargă pe o singură cale până la capăt, să nu se amestece soluţiile începute căci se face totul vraişte, să nu se amestece responsabilităţile, şi vom vedea că aşa cum la alţii se poate, şi la noi se va putea.

  16. Nu stiu exact cum ar trebui sa ma adresez asa ca ma prezint: sint profesoara la DePaul University in Chicago si sotul meu este Research Scientist (PHD in High Energy, Physics) la Northern Illinois University. Nu sintem regalisti, sintem din virf pina in picioare ‘social democrati”. Cum din ce vedm se pare ca acest lucru a disparut din Romania, si cum consideram despicabil tot ce se intimpla in politica actuala Romaneasca, va consideram o posibiliate viabila. Cu tot respectul, puteti sa va bazati pe sprijinul nostru.
    Cu tot respectul. ne-am permis sa publicam pe webpage-ul nostru citeva informatii, interviuri cu dumneavoastra. le puteti gasi la http://gabimihaela.wordpress.com/.
    Va dorim succes in campania electorala extrem de dinamica ce va asteapta.

  17. Raspuns doamnei Gabi Mihalcea (comentariul 16) says:

    Doamna profesoara,

    Va multumesc pentru mesaj, pentru incurajari si pentru franchete. Sunt bucuros ca putem comunica, de aici pâna la Chicago. Am amintiri foarte placute de acolo, mai ales de la vizita din anul 2006, in care am incercat sa merg pe urmele Reginei Maria, pornind de la Hotelul The Drake, in “The Friendship Tour”.

    Sunteti generosi, sotul dumneavoastra si cu domnia-voastra, sa publicati pe situl propriu detalii despre activitatea mea publica.

    Sper sa am placerea de a va intâlni la Chicago, la urmatoarea vizita si, desigur, va rog sa ramâneti alaturi de mine. Daca ati binevoi sa va inscrieti mesajul de sustinere pe situl meu http://www.princeradu.ro/, v-as fi recunoscator.

    Cu bine,
    Radu al României

  18. Ziua de Cluj says:

    Cititi articolul “Varianta Radu Duda” din Ziua de Cluj de miercuri 15 iulie 2009.

    http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=27697

Lasa un comentariu

© 2007-2024 Casa Majestății Sale Custodele Coroanei. Toate drepturile rezervate

Visits: 54429636
Fundația Regală Margareta a României           Asociația pentru Patrimoniul Regal Peleș
Politica de cookie-uri    Politica de confidentialitate