Elevii din Ploiesti
Pe elevii Colegiilor Nationale “Ion Luca Caragiale” si “Mihai Viteazul” din Ploiesti i-am intalnit, in ultimii patru ani, de multe ori. Astfel, mi-au trecut prin fata generatii de liceeni aflati in prag de absolvire, fie in timpul unor sedinte publice de “debate”, fie in vizite facute la ei in clasa ori amfiteatru, fie la Palatul Elisabeta, unde Familia Regala le-a fost gazda. Astazi am primit vizita celor aflati in ultima clasa, chiar inainte cu cateva luni de momentul final al vietii lor de elevi. De data aceasta i-am invitat pentru a discuta despre notiunea de leadership, despre Viziunea pe 30 de ani semnata de Principesa Margareta si de mine si despre valorile pe care ei le considera necesare in Romania urmatoarelor decenii. Domnul profesor Gelu Hanganu si dna profesoara Mariana Rotaru i-au insotit pe cei saptezeci de elevi care au fost astazi musafirii Palatului Elisabeta. Au venit cu totii de la Ploiesti, special pentru a dialoga despre viitorul lor. Simplul fapt de a trece pragul Palatului pentru un astfel de motiv este graitor si nu mai are nevoie de analiza ori explicare. Increderea, afectiunea, visarea, curajul de a avea idealuri si rolul de model, puterea exemplului personal au fost cateva dintre subiectele discutate astazi cu ei. Cele doua ore petrecute impreuna, in sala de receptii a Palatului Elisabeta, au trecut pe nesimtite. Pentru ca i-am rugat sa contribuie la pagina aceasta de jurnal cu propria lor analiza a temelor ridicate astazi, in dialogul nostru, prefer sa le las lor cuvantul in continuare. Sunt sigur ca vor contribui la dialogul online si sunt, de asemenea, sigur de talentul, masura si soliditatea gandirii lor. |
Fiindca elevii care au venit astazi la Palatul Elisabeta, ca si profesorul lor, dl Gelu Hanganu, sunt membri ai apreciatei Asociatii de Educatie Sociala, imi face placere sa public mai jos cateva date despre activitatea lor. Este un exemplu de atitudine civica, de spirit de raspundere impletit cu generozitate si cu puterea exemplului personal.
—–
Asociatia de Educatie Sociala “ARES” Ploiesti, Romania
The Social Education Association “ARES” Ploiesti, Romania
Misiune
Asociatia de Educatie Sociala reprezinta o organizatie non guvernamentala nascuta din dorinta unor tineri implicati in activitatea de dezbateri de a dezvolta acest program in regiunea prahoveana cat si de a sustine miscarea de de dezbateri la nivel nationnal. Misiunea AES este de a se implica in alte proiecte de educatie civica, urmarind prin aceasta ca tinerii sa fie educati in cel mai autentic spirit democratic, pentru ca generatia de maine sa fie una mai toleranta. AES este o initiativa de tip “grass-roots”, venita din partea tinerilor pentru a ajuta alti tineri.
Scopul AES il constituie formarea tinerilor in spirit democratic, implicarea acestora in societatea civila, dezvoltarea abilitatilor de comunicare, de analiza a informatiei si de argumentare, promovarea performantei si orientarea profesionala a tinerilor. Metodele utilizate pentru atingerea acestor obiective sunt dezbaterea (ca exercitiu de retorica si gandire critica), simularea unor procese decizionale specifice mecanismelor democratice, voluntariatul in cadrul unor evenimente locale (protejarea mediului, strangeri de fonduri pentru casele de copii) cat si internationale (Romanian International University Fair).
In cei patru ani de la infiintare – mai 2003, AES a atras mai bine de o suta de tineri ce participa regulat la activitatile sale, precum si aproximativ 20 de membri ce participa efectiv la luarea deciziilor si la punerea in aplicare a strategilor de promovare, strangera fondurilor si organizarea propriu-zisa a evenimentelor.
Anual Asociatia de Educatie Sociala participa prin reprezentantii sai la o serie de competitii nationale si internationale proband de fiecare data pregatirea excelenta a debaterilor sai, fapt demonstrat de numeroasele titluri si distinctii castigate de debaterii AES. In plus Asociatia de Educatie Sociala joaca un rol foarte important in sustinerea si incurajarea dezbaterilor academice in Romania prin organizarea a
numeroase traininguri de dezbateri la nivel national cat si prin organizarea de competitii cu participarea cluburilor din toata tara.
Evolutie
In ultimii patru ani de activitate AES si-a diversificat programul de dezbateri prin adoptarea celui de WS, a coordonat activitati prin care membrii sai se pot implica intr-o serie de proiecte locale si a devenit o institutie apreciata pe plan local. In plus acordarea statutului de regiune separata pentru AES reprezinta un moment foarte important si o oportunitate pe care organizatia doreste sa o utilizeze prin dezvoltarea unui nou program ce dezvolta aptitudinile de argumentare si stilul in dezbateri, Public Speaking. In plus AES isi propune sa aprofundeze formatul de WS, prin prezenta in Romania a trainerilor de WS din UK, Jonathan Bailey si John Wickham, Lewis Eckerslike (trainer de WS pentru editia din 2005 a Fiat Debate), cat si prin pregatirea unor echipe de WS din cee in ce mai competitive.
Activitati 2006-2007:
Activitatile oganizate de AES in anul scolar 2006-2007 au avut rolul atat de a initia o noua generatie de tineri in dezbaterile academice cat si de aprofundare a nivelului argumentativ si stilului pentru debateri din categoria avansati.
In ceea ce priveste programele de dezbateri AES s-a axat foarte mult pe dezvoltarea formatului World Schools organizand numeroase evenimente de aprofundare a acestui format pe de o parte, insa si prin participarea la competitiile internationale de World Schools desfasurate la nivel international.
Ne dorim ca „FIAT Debate!” prima si singura competitie internationala in format World Schools din Romania sa creasca din ce in ce mai mult in urmatorii ani si sa putem gazdui din ce in ce mai multe echipe de World Schools din strainatate. In acceasi directie instructorii AES sunt deschisi oricarei invitatii venita din partea cluburilor de dezbateri din tara, care isi doresc sa invete formatul WS.
Mai mult decat atat, depasind sfera dezbaterilor si aspectele competitionale, AES a jucat un rol foarte activ in comunitatea locala in decursul ultimului an, primind numeroase invitatii atat din partea municipalitatii cat si a comunitatii de afaceri din Prahova de a participa la diferite activitati avand ca tematica schimburile interculturale ( Unilever Ploiesti), implicarea in mecanisme decizionale ( Primarul elevilor).
In plus proiectele AES au avut rolul de a-si implica membrii intr-o serie de activitati organizate de comunitatea locala, cat si de initiere a unor evenimente in comunitatea locala.
Traininguri:
Noiembrie 2006, Training de initiere in formatul Karl Popper
Decembrie 2006 Training de initiere in Public Speaking
3-4 Martie 2007, Training de initiere in formatul World Schools
24 februarie 2007, Modul de training „Statul si Institutii Juridice”
20 martie 2007, Modul de training „Organizatii Internationale”
25 august 2007, Training de initiere si training de aprofundare in formatul Karl Popper-motiuni de strategie
26 august 2007, Training de constructie si prezentare a cazului
Competitii locale si regionale:
2 decembrie 2006, Competitia Locala Public Speaking
27-28 decembrie 2006 Competitia „Atelierul lui Mos Craciun”
19-20 aprilie 2006 Competitia „Easter Bugs Open”
6-7 ianuarie 2007, Competitie pentru debateri incepatori
26 martie 2007 Competitie mixta
18-19 august 2007 Competitia Regionala AES
Competitii internationale:
13-15 aprilie 2007, doua echipe participante la Competitia din Ljutomer Slovenia
28 aprilie-2 mai 2007, a treia editie a „FIAT Debate!” Romanian World Schools Tournament, singura competitie internationala in format WS desfasurata in Romania
18-20 mai 2007, o echipa participanta la Competitia din Macedonia (LOCUL 3)
1-12 iulie 2007, World Schools Debating Championship, Seul, Coreea de Sud, 3 membrii ai AES participa in echipa nationala a Romaniei alaturi de 4 observatori
IDEA Youth Forum, Cehia 2007, pentru echipa nationala a Romaniei a fost selectat antrenorul, membru AES, cat si unul din debateri care a obtinut Premiul 2 la individul si calificativul Outstanding Performance la concursul de proiecte de dezvoltare a dezbaterilor.
Alte Evenimente:
Crosul Tocilarilor
Marsul Tacerii
Dezbateri organizate in cadrul evenimentelor educationale coordonate de Consiliul Judetean Prahova si de Primaria Orsaului Ploiesti
Mai mult decat atat AES faciliteaza si incurajeza intrarea membrilor sai in programe de voluntariat desfasurate de alte organizatii precum
EDUCATIVA prin intermediul Romanian International University Fair, unde AES a participar cu un grup de 20 de voluntari,
Centrul de transfuzie Prahova, membrii AES desfasoara o campanie de incurajare a donarii de sange in Ploiesti
Centrul Judetean de Voluntariat “Initiativa” Prahova, ONG fondat de 10 dintre membrii AES prin care sunt facilitate programe de voluntariat pentru tineri interesati de programele de mediu, activitatile desfasurate in cadrul orfelinatelor si centrelor pentru persoane de varsta a treia, etc
Proiecte pentru anul 2007-2008
Pentru anul urmator AES , proiectele AES sunt urmatoarele:
Fiat Debate! Romanian World Schools Debating Tournament cu participarea a cel putin 4 tari: Slovenia, Cehia, UK,Coreea, Singapore
Implementarea unei noi metode de selectie pentru echipa nationala a Romaniei ce va participa la campionatul mondial WS de la Washington, USA
Organizarea unui centru de resures AES, in care membrii AES sa se poate pregati pentru dezbateri avand acces la o bibiloteca cu materiale de relatii internationale, economie, drepturile omului, stiinte politice cat si la resurse multimedia
Adoptarea unui program de Public Speaking pentru membrii AES
Parteneri
Asociatia de Educatie Sociala isi poate desfasura proiectele datorita unei relatii excelente cu partenerii sai, care apreciaza si sustin valoarea activitatilor organizate si isi doresc sa joace un rol activ in dezvoltarea unei comunitati de elite si incurajeaza implicarea activa a tinerilor in comunitatea locala incepand cu programele de protejare a mediului, actiuni sociale ce presupun strangerea de fonduri pentru categoriile defavorizate si promovarea tolerantei prin intermediul dezbaterilor.
Astfel AES are un sprijin important in Primaria orasului Ploiesti, Consiliul Judetean Prahova, Inspectoratele scolare cat si in directiunea celor doua colegii, Colegiul National Ion Luca Caragiale si Colegiul National Mihai Viteazul in incinta carora se desfasoara programele de dezbateri. Comunitatea locala a sustinut AES in organizarea unor manifestatii de mare amploare cum a fost „Marsul Tacerii” ce a comemorat victimele accidentului de la Cernobal, de asemenea membrii AES au fost invitati sa tina dezbateri in cadrul tuturor evenimentelor educationale si culturale desfasurate in Ploiesti incepand cu Saptamana Europeana, proiectele Comenius si altele.
Alaturi de municipalitate, proiectele AES sunt sprijinite financiar de comunitatea locala de afaceri, care sustine participarile internationale ale AES cat si proiectele desfasurate la nivel local si regional. Printre acestia se numara: Petrom Service, Federatia Petreom, Banca Romexterra, Unilever, Coca Cola HBC si altii.
Sprijinul acestor institutiii pentru proiectele desfasurate in anul scolar 2006-2007 a fost esential pentru Asociatia de Educatie Sociala si cu ajutorul acestora vom continua proiectele incepute in cursul anului trecut.
Despre aceeasi Asociatie de Educatie Sociala si despre initiativa lor legata de “dezbateri”.
——-
Ce sunt dezbaterile?
Dezbaterile formale ca metoda de educatie au fost reintroduse la sfarsitul secolului al nouasprezecelea cand primele competitii de dezbateri au fost organizate in universitatile de pe Coasta de Est a SUA si din California. In 1960, seriile de dezbateri publice televizate dintre John F. Kennedy si Richard Nixon au facut aceasta activitate extrem de populara si sute de cluburi de dezbateri au fost infiintate in liceele si colegiile de pe tot cuprinsul SUA, elevii de liceu si studentii incepand sa recunoasca valoarea, frumusetea si utilitatea tehnicilior de dezbateri formale.
Exista o diversitate a stilurilor de dezbatere, dar toate au un lucru in comun – abordarea unei teme din doua perspective diametral opuse. Astfel, in toate formatele de dezbateri exista doua echipe alcatuite din unu pana la trei membri dintre care una trebuie sa sustina si cealalta trebuie sa nege tema pus a in discutie.
Temele discutate pot fi extrem de variate. Indiferent de format, ceea ce este important de subliniat este ca tema dezbaterii reprezinta ddoar un pretext pentru exersarea abilitatilor de comunicare in spatiul public, de gandire critica si de argumentare logica, structurata si eficienta si nu o in cercare de a stabili valoarea de adevar a uneia dintre cele doua pozitii exprimate in timpul dezbaterii. De altfel, in cadrul competitiilor de dezbateri arbitrii urmaresc in princpial masura in care participantii reusesc sa argumenteze logic, structura sistemului de argumentare, calitatea dovezilor prezentate si abilitatatea de a raspunde prompt si analitic argumenteleor si contra-argumentelor echipei oponente, facand abstractie de propria opinie asupra temei discutate.
Tehnicile de dezbateri dezvolta:
• Toleranta fata de opiniile adverse;
• Gandirea critica;
• Persuasiunea;
• Concizia in exprimare;
• Ascultarea activa;
• Stilul de prezentare intr-o aparitie publica;
• Abilitatile de lucru in echipa;
Practicarea dezbaterilor ii pregateste pe tineri:
• sa actioneze si sa participe inteligent in viata sociala;
• sa investigheze si sa analizeze problemele importante ale lumii contemporane;
• sa sintetizeze informatii;
• sa lucreze in echipa cu colegii;
• sa redacteze si sa prezinte discursuri in public;
• sa raspunda prompt si analitic unor solicitari;
• sa fie ascultatori critici;
Toleranta fata de opiniile adverse este una dintre valorile supreme promovate de Asociatia de Educatie Sociala. Deprinderea de a sustine puncte de vedere contrare duce la intelegerea faptului ca pot exista argumente pro si contra in sprijinul oricarei idei si ca nimeni nu poate detine un monopol asupra adevarului;
Persuasiunea este exersata deoarece vorbitorii, intr-o runda de dezbateri trebuie sa convinga comisia de arbitrii de justetea celor afirmate de ei prin claritatea, structura si validitatea rationamentului logic;
Concizia, calitate esentiala intr-o lume in care eficienta comunicarii este primordiala – este deprinsa de participantul la dezbateri prin limitrarea timpului acordat fiecarui vorbitor, timp in care acesta trebuie sa-si expuna clar toate argumentele, sa arate impactul argumentelor sale in dezbateri si sa concluzioneze.
Ascultarea activa presupune nu numai ascultarea argumentelor prezentate de un vorbitor, ci si efortul de intelegere si analizare a acestora chiar in timpul expunerii.
Dezbaterile dezvolta si aceasta capacitate deoarece timpul avut la dispozitie pentru pregatirea urmatorului discurs presupune ca participantul sa inceapa analiza si eventuala elaborare a raspunsului sau la un argument al echipei oponente chiar in timpul prezentarii sale.
Stilul de prezentare este exersat in primul rand prin practicarea discursului public. In plus, in cadrul seminariilor si a activitatiilor de club participantii deprind elemente de limbaj non-verbal, prin care invata sa sincronizeze cuvantul cu gestul.
Gandirea critica, adica procesul de examinare a propriei noastre gandiri, precum si a celor din jurul nostru cu scopul de a ne clarifica cunostintele si de a imbunatati nivelul de intelegere, presupune citirea, ascultarea si participarea activa, exploatarea atenta a unor situatii prin intrebari, analizarea acestor situatii din mai multe perspective diferite si sprijinirea uneia din perspective cu argumente logice si dovezi. Aceasta abilitate este extrem de mult exersata prin dezbateri.
A.E.S.
Ce inseamna AES? Asociatia de Educatie Sociala reprezinta o organizatie non guvernamentala nascuta din dorinta unor tineri implicati in activitatea de dezbateri de a dezvolta aceasta activitate in Romania, precum si de a se implica in alte proiecte de educatie civica, urmarind prin aceasta ca tinerii sa fie educati in cel mai autentic spirit democratic, pentru ca generatia de maine sa fie una mai toleranta. AES este o initiativa de tip “grass-roots”, venita din partea tinerilor pentru a ajuta alti tineri.
Scopul AES il constituie formarea tinerilor in spirit democratic, implicarea tinerilor in societatea civila, dezvoltarea abilitatilor de comunciare, de analiza a informatiei si de argumentare, promovarea performantei si orientarea profesionala a tinerilor.
In trei ani de la infiintare – mai 2003, AES a atras mai bine de o suta de tineri ce participa regulat la activitatile sale, precum si aproximativ 20 de membri ce participa efectiv la luarea deciziilor si la punerea in aplicare a politicilor.
De la infiintarea sa AES a reusit sa atraga aproximativ 400 de milioane lei, sponsorizari obtinute de la comunitatea locala de afaceri. Banii au fost investiti in activitatea de dezbateri, in traininguri, workshopuri si competitii.
Printre proiectele cele mai importante ale Asociatiei se numara o tabara de dezbateri academice organizata la Baile Tusnad in August 2003, prima competitie internationala de dezbateri World Schools din Romania – “Fiat Debate!”, in aprilie 2004, cea de-a doua si a treia editie a competitiei, in iulie 2005, respectiv 2007 si numeroase alte participari internationale si seminarii de dezbateri.
AES are numeroase proiecte de viitor, propunandu-si extinderea programului sau de dezbateri in Municipiul Ploiesti si in judetul Prahova. Se doreste ca “Fiat Debate!” sa devina traditie, prin organizarea unei a patra editii anul acesta.
Clubul de dezbateri al Asociatiei de Educatie Sociala a avut numeroase participari in activitatile comunitatii locale si evenimente organizate de Primaria Municipiului Ploiesti, de Inspectoratul Scolar Prahova, de Centru Judetea de Prevenire si Consiliere Anti-drog etc.
Un eveniment de anvergura deosebita a avut loc in anul 2000, cand debaterii clubului ploiestean au fost invitati sa participe la o demonstratie de dezbateri care a avut loc in Parlamentul Romaniei.
Competitii regionale
• 1998-2005 – Locul I
Competitii nationale:
• 1998 – locul 1 echipe si individual;
• 1999 – locul 1 echipe si individual;
• 2000 – locul 1 echipe si individual;
• 2001 – locul 1 echipe si individual;
• 2002 – locul 1 individual;
• 2003 – locul 2 echipe, locul 2 individual;
• 2004 – locul 1 echipe si individual;
• 2005 – locul 1 individual
• 2006 – locul 2 echipe
• 2007 – locul 3 echipe
Participari internationale:
• 1997 Kiev, Ucraina – Locul 1
• 1998 Sofia, Bulgaria
• 2000 Shoumen , Bulgaria – Locul 1
• 2001 Balvanyos, Romania – Locul 2
• 2002 Duino, Italia
• 2002 Stuttgart, Germania
• 2003 Berlin, Germania
• 2003 Ljublijana, Slovenia – Locul 2
• 2003 Istanbul, Turcia
• 2003 Olomouc, Rep. Ceha
• 2004 Ploiesti, Romania – Locul 1
• 2004 Salem, Germania
• 2004 Istanbul, Turcia
• 2004 Druskininkai, Lituania – Locul 1
• 2004 Olomouc, Rep. Ceha – Locul 1
• 2004 Stuttgart, Germania
• 2005 Struga, Macedonia (Competitia Mondiala de Dezbateri KP) – Semifinalisti, Finalisti
• 2005 Stuttgart, Germania
• 2005 Slovenia
• 2006 Cardiff, Marea Britanie (Competitia Mondiala de Dezbateri WS)
• 2006 Predeal, Romania (Competitia Mondiala de Dezbateri KP)
• 2007 Seul, Coreea de Sud (Competitia Mondiala de Dezbateri WS)
• 2007 Slovenia
• 2007 Macedonia
• 2007 Muntenegru
Experienta castigata in cadrul clubului de dezbateri a reprezentat o premisa importanta pentru fostii debateri in viitoarele lor cariere sau pentru continuarea studiilor. Astfel, in momentul de fata multi dintre ei ocupa functii importante in diferite companii sau isi continua studiile in strainatate. Rolul pe care l-a jucat pentru ei activitatea de dezbateri a fost de constientizare a aptitudinilor si calitatilor lor, precum si de imbunatatire a acestora. De asemenea, debaterii au avut avantajul capacitatilor de persuasiune, argumentare, comunicare si lucru in echipa acumulate in activitatea de dezbateri.
Rezultatele vorbesc de la sine:
Alexandru Ghita – Analist financiar IEBA (in prealabil director regional al ARDOR, si director financiar la Gregory’s);
Florin Benga – Brand Manager Gregory’s;
Valentin Voinescu – avocat KPMG Romania;
Bogdan Prodan – Software Developer Netsun Consulting;
Stefania Baldovinescu – bursier la Akron University, Akron, Ohio, SUA;
Andrei Ion – Sales executive Romtelecom;
Daniela Calciu – consultant arhitect Atelier 7
Ana Maria Sarateanu – doctorand in Stiinte Politice, M.A. la Universitatea din Firenze;
Razvan Ceapa – consultant Charles River Associates, Boston, SUA, B.S. la Wesleyan University, Middletown, Connecticut, SUA;
Costin Manescu – avocat liber-profesionist;
Emanuel Beteringhe – bursier Erasmus, Universitatea din Salerno, director regional ARDOR Muntenia;
Catalina Secreteanu – co-ordonator al relatiilor cu presa, Romanian International Universities Fair;
Bogdan Kochesch – fair executive, Romanian International Universities Fair;
Bogdan State – bursier, Amherst College, Amherst, Massachussetts, SUA.
Alteta voastra regala a vorbit despre valorile pe care astazi incepem sa le pierdem , dar , pe care , cred eu , le putem transmite totusi mai departe , le putem arata din nou semnificatia pentru a trai intr o societate bazata pe altceva , ceva mai bun decat in prezent. Intrebarea mea este , daca reusim sa perpetuam valorile , ce se intampla cu traditia ? Am sesizat ca traditiile noastre nu mai sutn apreciate de generatia mea. Ne poate face placere sa privim dansurile noastre populare , dar nimeni nu mai e dispus sa le invete , copii din zonele incarcate de traditie inlatura incetul cu incetul acest al aspect pentru a il inlocui cu tehnologie ( calculatoare, internet ) . Ce rost va mai avea pentru acestia sa participe la sarbatorile , obiceiurile , manifestarile care au loc cu strictete , acum , in anumite colturi ale tarii , daca pot sa stea cu prietenii de vorba pe internet . Ar parea ceva prostesc pentru ei , o data cu influenta noii ere , a noii tehnologii , sa se mai costumeze , sa danseze , sa faca tot ce faceau parintii si fratii lor mai mari. Notiunea de leadership – un lider spiritual care sa le arate acestora de ce e bine sa pastram traditia – ar trebui cumva introdusa in zonele rurale. Va multumim pentru atentia acordata in ziua in care am venit la palat si speram sa va revedem pentru o noau discutie despre Romania de azi , de maine , sau de peste 30 de ani .
Prima iesire a noastra, a “piticilor”, in cadrul grupului de debate condus de domnul profesor Hanganu, la Palatul Elisabeta, a fost o adevarata surpriza. Stiam ca vom avea o intalnire cu Altesa-Sa, Principele Radu, insa nu am crezut ca emotia va fi asa coplesitoare. In locul printului din povesti, cu capa si spada, ni s-a infatisat o persoana cu o statura impresionanta, imbracata impecabil, insa foarte calda si apropiata. Toti l-am ascultat cu atentie si curiozitate. Mesajul sau, as vrea sa stie, a ajuns in inima mea. Ii multumesc pentru ceea ce ne-a daruit. A fost o zi de neuitat care, sper, se va repeta cat mai curand.
Ruxandra-Maria Iliescu, cls. a VI-a E1, Liceul Pedagogic Ploiesti
Buna Ziua
Ma numesc Neagu Irina,sunt eleva in cls a VI-a a Liceului Pedagogic-Ploiesti si am fost impreuna cu grupul coordonat de domnul profesor Gelu Hanganu si doamna profesoara Mariana Rotaru in vizita la Palatul Elisabeta pentru a vorbi cu Alteta Sa Regala Principele Radu despre,,Romania,o viziune pe 30 de ani,,.Discutia a fost foarte interesanta,avand ca subiect viitorul tarii si al nostru.Prin aceasta vizita si prin informatiile date de Alteta Sa Regala Principele Radu al Romaniei am realizat ca viitoarea generatie va avea un impact major asupra dezvoltarii Romaniei.
Va multumesc pentru timpul acordat.